Saturday, April 24, 2010

PERCUTIAN YANG MEMBOSANKAN

25 JULAI 2009

Tiba di KL ngan sepupu,Wani jam 5 pagi.Di sana jumpa Nazri (staff Terengganu) dan ke surau tuk solat subuh.Then, ambik komuter jam 6.30 pagi.Cadangnya nak mandi dulu tapi A.Man telefon bagitau kul 7.30 dah nak kena ada kat ofis.

Terus nek komuter ke Bandar Tasik Selatan dan dari sana, ambik cab untuk ke ofis.Sampai kat sana belum ada sapa-sapa pun lagi.Hampeh tul.

Kul 8 pagi, barulah sorang demi sorang datang, malangnya sorang pun aku tak kenal.Lepas tu barulah A.Man datang ngan anak2 dan isterinya.Staff KL mintak aku naik ofis, nak bagi T-Shirt yang memang khusus untuk trip ni.Kena tukar bajulah ni (walaupun mandinya belum....hehe).Pastu turun bawah dan nampaknya sarapan pagi dahpun diedarkan.Wani dahpun ambikkan untuk aku.Cuma masalahnya nak makan kat mana?

Selepas sesi bergambar, mula bertolak ke Genting.Memang janggal sangat sebab aku tak kenal sapa2 pun dalam bas kecuali Nazri n A.Man.Sampai di Genting jam 11.30pagi.Check in kul 2.30.Lama lagi tu.Jadi, kitorang ambik masa untuk pusing2 sekitar hotel dan pergi ke kaunter untuk tebus tiket ke Theme Park.

Jam 12 lebih, perut dah berkeroncong.Bihun tadi pun tak makan2 lagi.Tak tahu nak makan kat mana time kalut2 ni.Nasib baik jugak akhirnya ketua rombongan bagitau sapa2 yang nak makan tengahari dah boleh pergi ke First Cafe.Masa yang ditunggu-tunggu dah tiba.Tengahari tu aku makan nasi putih ngan sup ayam dan 2 3 jenis lauk lagi yang aku tak berapa ingat kerana hatiku dah terpaut dengan sup ayam ni.Memang lain sangat rasanya sebab dia ada letak kurma cina dan beberapa jenis lagi yang memang lain sangat dengan sup ayam yang biasa aku makan.Kira cam ala chinese style gitu.Memang sedap sangat.

Sebagai pencuci mulut pula, aku ambil macaroni cheese (pencuci mulut ke ni?) dan salad buah-buahan.Macam2 buah ada tapi yang paling aku gemar ialah saderi (ni satu lagi, camne salad buah blh terselit saderi plak?).Letak plak ngan sos thousand island.Fuh, terangkat beb.

Lepas kenyang, barulah check in (baru berkesempatan tuk mandi.hehe)Lepas solat Zuhur, turun ke Theme Park untuk mencuba semua permainan yang ada kat situ.Bermula dengan indoor hingga ke outdoor.Memandangkan hari ni adalah hari minggu, ramailah pulak pengunjung-pengunjung.Punyalah lama tunggu turn tuk main satu2 game tu.Baru sempat main corkscrew, flying dragon ngan mines train (lupa nama), tetiba aku dipanggil untuk ke dewan, bantu apa yang patut untuk dinner malam ni.Aduhh,potong betullah.Sampai kat bilik plak katanya takyah datang.Nanti malam je turun awal skit.Adessss.Punyalah terkejar2 dari theme park ke hotel.

Kul 7.30, aku dah dipanggil untuk ke dewan.Sembahyang maghrib pun belum g.Ahh....pas maghrib baru turun.Di dewan,aku diminta untuk jaga bhg pendaftaran.Ala taknakla (tapi hanya hatiku je yg berkata2).Dalam terpaksa buat jugalah.Selepas semua staff tiba, aku dengan seronoknya ingatkan tugas aku dah habis.Tapi nampaknya kena pulak susun cenderahati untuk tetamu.Aduhai....

Setelah tu, aku dan Wani (sian dia terpaksa tunggu aku) masuk ke dewan tuk ambik tempat kitorang.Tapi malangnya kerusi yang direservedkan untuk kitorang dah diambil orang.Hai...nasib2.Terpaksalah dok kat meja staff Ipoh.Acara dah bermula.Macam2 program yang diadakan seperti bercerita untuk kanak2, tarian Bollywood (dah macam kat India rasanya) dan karaoke.Tapi aku dah takleh nak concentrate sebab terasa letih dan mengantuk sangat-sangat.Yelah sampai tadi tak rehatpun lagi.Selepas sesi cabutan bertuah (aku dapat kipas.Jadile),mata aku dah takleh nak buka.Aku dan Wani tinggalkan majlis yang pada masa tu baru bermulanya pertandingan karaoke.Balik bilik,solat Isyak dan terus pengsan.Nasib baik sedar tuk solat subuh.

26 Julai 2009

Breakfast kat cafe.Roti bakar je (punyalah banyak jenis makanan, blur nak ambik yang mana).Pastu pi jalan-jalan sekitar hotel ambik udara segar.Pastu aku, Wani, A.Man n Family serta Kak Mah n family pi naik skyway.Memang kabus je, maklumlah masih pagi.Sampai kat bawah tu,pi jalan2 jap n beli souveniur skit then naik balik ke puncak.Aku n Wani decide nak balik sendiri sebab cadangnya nak g kat kolej Hafiz kat Bangi jap.Selepas check out dan salam2 mana yang patut,kami pun beredar.Tapi yang kelakarnya tunggu van tak sampai2.Last sekali jalan kaki naik bukit dari hotel ke skyway.Dahlah bawak beg lagi.Aduh penatnya.Sehinggakan berkaki ayam aku dibuatnya.

Sampai kat Kl, pi Sogo jap beli roti kat Four Leaves (favourite aku, snow danish).Tapi sayangnya roti fav aku tu takdelah plak hari ni.Isk.Pusing2 Sogo jap,pastu terus ke stesen komuter untuk ke Bangi.Sampai kat stesen plak, tren ke Seremban delay beberapa kali.Kali pertama aku ok lagi, kali kedua muka dah semacam.Kali ketiga aku dah tak sabar, terus pegi ke kaunter.Kat sana aku disuruh pegi jumpa pengurus stesen.Dia ingat aku takut.Aku apa lagi, pegi jela.Bila aku komplen kat pengurus tu dia blh kata nak wat camne.Memang bengonglah dia tu.Kalau kat Jepun usahkan seminit, sesaatpun takpernah delay.Akhirnya kul 4.30 baru nampak rupa tren.Tinggal beberapa jam je lagi sebelum bertolak balik ke Kelantan.Hampeh tul.Kalau tau tren delay, aku balik je ngan diorang.Ni duit abis beli tiket bas n skyway, masa pun terbuang gitu je.

Sampai kat Bangi jam 6 lebih, Hafiz bawak kami g makan kat restoren Azura,tempat port dia.Nasi goreng ayam black pepper.Fuh, best sangat.Kena pulak belum makan tengahari, memang berselera sangatle.Pas makan Hafiz terus bawak kami ke Hentian Kajang.Bukannya pe keta dia takde lampu,rosak.Kang dah gelap susah plak.

Kul 9, bertolak balik ke Kelantan.Penat dan x best langsung trip kali ni.Huh

P/S :punya tak best sampaikan 1 keping gambar pun tak ambik.

No comments:

Post a Comment