Monday, March 4, 2013

TIBA MASA, AKU SENDIRI

Alhamdulillah, akhirnya majlis pernikahan, persandingan dan bertandang adik bongsu aku Hazila telah berlangsung dengan lancar.Walaupun berlaku beberapa kesulitan tapi ianya tidakla mengganggu keseluruhan majlis.Dari apa yang yang aku perhatikan sebelum2 ni, memang akan ada berlaku kekalutan dalam majlis2 besar seperti majlis perkahwinan ni.Maklum, manusia tak sempurna, cuma bagaimana cara kita untuk menutup kekurangan agar ia tak terlihat di mata.

Jujur, menerima ahli baru dalam keluarga adalah suatu perkara yang sangat2 sukar untuk aku.Sama seperti aku sukar beradaptasi apabila kakak aku mula2 kawin dulu, macam ni juga perasaannya bila Ziela kahwin.Rasa itu makin memuncak apabila tiba hari untuk menghantarnya ke rumah keluarga suaminya.Terasa seperti ada yang mengambil dia dari aku.Terasa seperti hubungan kami takkan sama seperti dulu.Takkan ada lagi masa untuk dihabiskan bersama2.

Tapi itu namanya kehidupan.Yang kecil akan besar, yang muda akan tua yang bujang akan bekeluarga.Tiba masanya adik beradik yang sama2 berkongsi cerita dan habiskan masa bersama2 akan punya keluarga sendiri.Walaupun berat menerima, itu jodoh mereka.Siapa kita untuk menolak fitrah manusia.Harapan aku, agar aku bisa menjalani kehidupan ini seadanya.Sendiri ....

Nota Kaki: masa takkan kembali, hari ini adalah realiti.. :(



1 comment:

  1. Insya Allah akan tiba giliran awak pulak berkeluarga. Asalkan awak bersedia untuk menerima apa juga pahit manis hidup berkeluarga. Berdoalah semoga awak akan bertemu jodoh seperti yang awak inginkan..

    p/s: Tak sabar nak makan nasi minyak awak nanti ")

    ReplyDelete