Sunday, April 29, 2012

BAGAI DE JAVU

Ma selalu cakap, semakin kita meningkat dewasa, selera makin berubah.Apa yang dirasakan sedap ketika zaman kanak-kanak mungkin akan jadi sebaliknya saat kita menjelang dewasa.Aku sendiri tak pasti samada selera yang dah betukar ataupun orang zaman sekarang yg semakin berkira bila menghasilkan makanan untuk dijual.Maklumla, harga keperluan asas tak pernah berkurang harga.Makin naik melambung-melambung lagi ada.

Kalau masa kecik-kecik dulu aku sangat suka dengan beberapa makanan tradisi Terengganu.Satar, otak-otak dan rojak katih sentiasa jadi kudapan.Sampai sekarang masih terbayang-bayang keenakan semua tu.

Jadi kesempatan ke Kerteh untuk hantar barang-barang Ziela semalam aku gunakan sepenuhnya untuk cari balik semua tu dan alhamdulillah kesemuanya dapat aku perolehi.Memang benar, rasanya dah tak sehebat dulu tapi aku hepi sebab dapat merasa balik makanan kegemaran aku sewaktu dulu.Tersentuh bagai Dejavu gitu.Hiiiiii


Hari pertama ke KL, bermalam kat Rumah Rehat Bentong.Tenang je kat sini.


Hari Ketiga, makan pagi di Restoran Sitiman Kuantan.Ni baru betul mi kari


Satar.

Otak-otak.Rasanya berbeza dari otak2 Kelantan @ Muar.Best


Lama tak makan buah keranji nih


Bak baldu


Yang ni paling wajib dicari bila ke Terengganu.Rojak katih




Buah tangan untuk  jiran-jiran

No comments:

Post a Comment